Gå til hovedindhold

Praktisk info

Find praktisk info om dit barns skolegang, som fx ferieplan, ringetider, fravær, skolemad og -mælk, busruter, osv.

Rødt æble på en bog ved siden af stablede A B C-klodser

Indhold

    Her finder du praktisk information om Holmegaardskolen. Kan du ikke finde det, du søger, er du meget velkommen til at ringe til os på tlf. +45 5588 8600.

    Ringetider for skoleåret 2024/2025 

    Ringetider i Fensmark

    1. 08.10 - 08.55
    2. 08.55 - 09.40
    3. 10.05 - 10.50
    4. 10.50 - 11.35
    5. 12.15 - 13.00
    6. 13.00 - 13.45
    7. 13.55 - 14.40
    8. 14.40 - 15.25

    Ringetider i Toksværd

    1. 07.50 - 08.35
    2. 08.35 - 09.20
    3. 09.45 - 10.30
    4. 10.30 - 11.15
    5. 11.55 - 12.40
    6. 12.40 - 13.25
    7. 13.35 - 14.20
    8. 14.20 - 15.05

     

    Holmegaardskolen har samarbejde med både Næstved Madservice og fra Cafe Carma (Tøse og Drengerøvskøkkenet) om levering af skolemad.

    Maden fra Næstved Madservice skal forudbestilles på www.naestvedmadservice.dk/ og leveres både til afdeling Fensmark og afdeling Toksværd. Det er også her du bestiller mælk hvis dit barn skal have mælk i skoletiden. 

    Maden fra Tøse og Drengerøvskøkkenet er forbeholdt eleverne i udskolingen på afdeling Fensmark og kan både forudbestilles og købes i kantinen i udskolingen. Forudbestilling skal ske dagen før mellem kl. 14 – 22 på tlf. 3135 0175

    Fundamentet for en positiv og aktiv hverdag

    Sund og velsmagende mad er selve fundamentet for en positiv og aktiv hverdag.

    Det gælder for os alle sammen, men især for børn, der vokser og udvikler sig i rivende hast. Skolebørn bruger meget energi på at lære og lege – og det kræver sin kost at leve op til børn og unges energiforbrug.

    Frokosten skal være nem at gå til og hurtig at spise – samtidig med at den er lækker, sund og mættende.

    Vi er, hvad vi spiser!

    Holmegaardskolen har et samarbejde med MYLOCKER, som tilbyder alle elever i udskolingen et personligt skab.

    Skabet er et sikkert og nemt sted at lægge iPad, bøger, tasker og meget andet.

    Bookingen er gratis og foregår på: www.mylocker.dk under ”lej skab på din skole”, og kan bookes fra den 1. juni til kommende skoleår.

    Elever der allerede har et skab, kan genbooke et skab til kommende skoleår allerede i maj måned.

    Husk at skabene skal tømmes og efterlades med lås, når eleven forlader skolen.

    Hvis du har spørgsmål kan MYLOCKER kontaktes på tlf. 7070 7947 eller på mail: info@mylocker.dk

    Elever skal som udgangspunkt transportere sig selv til og fra skole.

    Dog kan de gratis kommunebusser benyttes. Kommunebusserne kan benyttes af alle, også ældre og andre rejsende. Ruter og køreplaner er planlagt ud fra skolernes ringetider og kan ikke benyttes i skolernes ferier. 

    I Holmegaardskolens skoledistrikt er det buslinjerne 889 og 899 der kører. 

    Læs mere om befordring til og fra skole, busruter og bustider.

    For yderligere oplysninger, kontakt skolens kontor.

    Du kan se køreplanen for Movia på dinoffentligetransport.dk.  

    SSP er et tværfagligt samarbejde mellem skole, socialområdet og Politi.

    Formålet med SSP-samarbejdet

    Målsætningen for SSP-samarbejdet er at "opbygge, anvende og vedligeholde et lokalt netværk, der har kriminalpræventiv indvirkning på børns og unges dagligdag". SSP-netværket bruges til at opfange faresignaler og udviklingstendenser i kriminaliteten og i børns og unges levevilkår tidligt nok til, at der kan gøres en indsats.

    Målet med SSP-samarbejdet er også at afklare, hvilke forebyggelsesmuligheder der er lokalt. Det kan være på det tværfaglige og tværsektorielle grundlag og fagligt i de enkelte områder: skolen, socialvæsenet, politiet, institutionerne, boligområdet, fritidsområdet og det kulturelle område.

    Hertil kommer at SSP-samarbejdet gennem projekter og ved en speciel indsats forsøger at hindre unge og grupper af unge med uhensigtsmæssig social adfærd, herunder kriminel adfærd, i at opstå og udvikle sig.

    Det Kriminalpræventive Råd har udgivet forskelligt materiale, som kan findes på

    https://dkr.dk/ungdomskriminalitet/skole-og-uddannelse/

    På SSP Næstved’s hjemmeside kan du blandt andet finde gode råd til forældrenetværk og brochurer:

    www.ssp-naestved.dk

    Download folder om SSP her.

    Her kan du se Holmegaardskolens uddannelsesplan for praktikstuderende lærere her 

    Holmegaardskolen følger Næstved Kommunes ferieplan, som kan findes her

    Klar til skolestart?

    Som udgangspunkt skal jeres barn starte i skole det år, han/hun fylder seks år. Når det er tid til at skrive jeres barn op til skolestart, får I besked fra kommunen. Det sker enten via et brev eller gennem annoncer i dagspressen, fx lokalaviser. Indskrivningen foregår digitalt via "Webindskrivning" med NemID i uge 45 og 46.

    Her kan du finde flere oplysninger om skolestart og link til indskrivning.

     

    Indskrivning 

    Hvis I er tilflyttere eller ønsker at skifte skole midt i skoleforløbet skal I kontakte skolens kontor på tlf. +45 5588 8600. I inviteres herefter til et indskrivningsmøde inden jeres barn starter på skolen. Til indskrivningsmødet deltager afdelingsleder samt evt. kommende klasselærer.

    Til indskrivningssamtalen aftales om, der skal skrives en hilsen fra jeres barn til klassen, som kan sendes ud med information om at jeres barn starter.

    Efterfølgende informerer afdelingslederen klasseteamet, klassen og administration om ny elev.

    Læs mere om Holmegaardskolen